Barnvakt

Idag har jag jobbat i 4 timmar på Trollsländan och hoppade av bussen vid Kungsmäsan påvägen hem. Dels för att möta kära syster Denise, men också för att fixa mitt pandora-armband som gått sönder i knäppet.
Damen på HallbergsGuld tog bara fram en liten tång och böjde tillbaka den. Fiffigt. Kostade inte ett öre.

Sen släppte Carina av Julia utanför och vi shoppade tillsammans. Jag köpte en vacker grön-blommig tunika/klänning på Indiska, silvriga skor på rea på Johansson's och så fick vi ju naturligtvis mums Donken. Och så  köpte Julia  tatueringar som hennes lilla kropp nu är fylld av!
Hon har fattat hur man gör själv så hon gjorde några när Emelie, Anna och jag inte såg. Räknade dom och hon har just nu 13 stycken, varav en i nacken! :)
Emelie undrade vad kompisarna och fröknarna på dagis kommer säga imorgon, och på den frågan svarade hon:
- Dom kommer säga: WOW! vart har du fått dom ifrån? Och så kommer dom alltid vara avundsjuka tills dom går bort
Smart unge det där.
När vi kom hem till oss så skulle vi fika och Julia ta sitt penicillin mot öroninflammation och så fikade vi.
Hon slaffsade i sej en negerboll på typ 30 sekunder.
I sin påse hon hade med sej hade dom papper, tuschpennor och sax. Hennes plan var att göra Alla Hjärtansdag-kort tills på torsdag. Så vi började och nu är hela köket fullt med klipp, tejp och tuschpennor.
Lucky me att inte bordet fick sej streck och blev ett dagis-bord. :) det hade varit illa.

Nu kollar vi på Hitta Nemo, för Emelie och Anna har gått hem. Julia ska bada strax och jag ska kolla på LOST som äntligen börjat igen. Gud så jag har längtat.

Nu har hajarna psyk-möte om att äta fisk. Doris pratar. Hon har aldrig ätit en fisk. :)
Återfall!


HAHA. Julia skrattar så hon kissar ner sej. Måste ha extra koll.


Take care, och ni som har läst, kan ni inte göra en prick som kommentar? Är nyfiken på hur många som läser.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Hanna

prick

2008-02-13 @ 20:44:09
Postat av: Amanda

VA? Har Lost börjat? När, var och hur?
MAH

2008-02-18 @ 09:14:41
URL: http://amandamars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0