HEMMA IGEN

Äntligen är man hemma igen, efter en vecka i backarna. Jo, det var fullt med snö och faktiskt 25 minusgrader en morgon när vi vaknade.. När vi skulle åka hem hade det dock blivit en plusgrad. Men det gjorde inget, för solen kom fram och vid något som hette Solbaren kunde man stanna och ta fram en solstol. Vi satte varsin mitt i backen och där satt vi :) Lite färg hoppades man ju på, men det blev nog ingen.
Jag var ganska glad eftersom att jag faktiskt kunde åka skidor, några dagar iaf. Två dagar var jag bara hemma i stugan med ont-i-benet-sjukan. Men då fick jag göra tacos och lunch istället.
Ramundberget var en trevlig plats att åka skidor på faktiskt. Vi hade stugan bara en backe ifrån sittliften som gick till toppen och därifrån kunde man ta sej vidare mot alla möjliga backar och liftar.
:D

Vi hade väldigt trevligt iaf, alla vi 11 som åkte. Stökiga fruskostar med folk som gapade efter allt över hela bordet, samma vid middag och lunch.
Sen hade dom satt upp två stora flatscreen-TVapparater, dock utan kanaler så vi hade tur när Bjarne fiskade fram en trave med filmer. Dom flesta enligt hans smak, så mycket blod och skräck. Vi fick sett en hel del filmer under veckan. Vi såg Underbar och älskad av alla, den tyckte jag om! En sån där feel-goodfilm som sätter sej på minnet efteråt.
Vi drack cider, vissa åkte stjärtlapp, dom vuxna provade barnens snowboards och veckan gick väldigt fort.
Resorna hem och dit var jobbiga. ca 13 timmar i en bil tillsammans med 6 andra människor. Sen är det faktiskt inte skönt att sitta i ett säte så länge. Man försöker hitta sköna sätt att sitta eller ligga på, men det funkar inte. Lyckas man somna så vaknar man oftast av att man har ont i nacken! :)
Martin i backen, McDonald's i Mora, solsken, vurpor och klagande, filmer och kortspel gjorde vecka 6 i Fjällräven rolig.
Tack till er som var med :D


Men det skönaste är ändå att äntligen vara hemma. Fick en jättelång kram och ett mjau när jag kom hem!
Känns helt underbart att det finns någon hemma som längtar efter en när man är borta.
Och gud vad jag längtade efter min säng. Nu i natt kommer jag sova som en prinsessa med sin prins som håller om henne!
:) Jag älskar dej Tobias!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0