Med mamma på promenad i Botaniska trädgården

Mamma kom och hälsade på mej vid 5. Låg då med den förbannad pumpen och var tvungen att vänta ca 25 innan vi kunde röra på oss. Tydligen hade mamma tänkt samma tanke som mej, för hon ville också gå till Botaniska! :) Hurra!

Hon hade med sej jordgubbar, svenska! Underbart goda, och det luktade sommar i hela mitt rum!
När tiden var över, gick vi lite runt på sjukhusområdet och sen ner på massa stigar och mellan hus så vi kom till entrén vid Botansika! Vi gav 20 kronor i inträde, man fick göra det om man ville. Sen gick vi bara runt, disskuterade blommor och tittade på vackra växter. Sånt gör mej så lugn, men samtidigt blir jag som ett litet barn på julafton alltså. Måste klämma oc lukta och känna på allt. Det är helt underbart att gå förbi ett stort "hav" med blommor av olika sorter och känna alla olika lukter! Åh, vill bara slänga med ner bland dom och aldrig resa mej upp igen! Ungefär så som jag blir när jag kommer ner till havet :)
None

Hade inte min kamera med mej, så det blev inga kort. Men jag ska nog ta en promenad dit igen imorgon, innan jag ska åka hem! Wiie. Och träffa alla, inklusive T. Underbart. Tråkigt att bara prata på telefon. Jag saknar att få en godnattpuss innan man somnar och hans värme bakom mej när vi ligger jämte varandra. Så enkla grejer. Jaja, om jag inte slutar nu kommer jag börja böla. Och det är inte ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0