Torsdag, redan?

Denna veckan har batasnabbt, även om jag bara har legat i en säng i ett sjukhus, i stort sett iaf.
Tog en promenad ner till Pressbyrån igår. WOHO! Det var nog det bästa jag gjort för mej själv på flera dagar. Man ligger ju bara, kan inte göra mkt annat.
I eftermiddag kommer mami, då kanske jag ska föreslå att vi går ner till Botaniska, det ligger ju precis här! :D
Det har blåst så mkt så att man knappt har kunnat sitta på balkongen här, även om den ligger i lä. Vinden smiter sej in ändå, den rundar liksom hörnen så att det blåser orkan där också. Alltid!
Så min planering om att sola även om man är fast här gick i stöpet direkt.
Igårkväll/natt regnade det som fasiken. (pappa, va fasiken ä dä häär?) Det är behövligt med lite regn, nu har det ju varit så torrt och det har brunnit mkt. Speciellt hos mormor där uppe, 2 ggr på mindre än en vecka! Var så orolig häromdagen, kunde inte göra ngt. Om jag hade varit hemma hade jag kanske inte kunnat göra mkt heller, men då hade jag ändå varit nära! Som tur var kom det aldrig någon eld så nära mormor så att det brann på hennes tomt, och jag hoppade nästan av lycka och lättnad när mamma meddelade det igår! :)
Hade inte riktigt vetat vad jag skulle gjort om mormor och morfar hade "brunnit upp". Hemskt att kalla det så, men vafan hade man gjort? Mormor som alltid är på förstaplatsen på min 10-i-topp-lista! :D

Nåja. Vad är väl en bal på slottet?

Gud, mina hjärnceller är verkligen på paus! Dom kommer inte vakna till liv förens havsdoften hemma kommer emot mej och dom! Behöver lite uppiggning. Enda höjdpunkten på dagarna här är när ronden kommer på morgonen, maten och när någon man tycker om ringer! Eller när Amanda loggar in på msn så att man har lite kontakt med omvärlden.
Om jag inte hade haft med mej min dator hade jag legat här som ett koli. Åhfan! Gud min skapare, hjälp mej härifrån.
Får nog åka hem imorgon, vill inte kvar här över helgen.
Dom tycker inte att jag ska jobba heller, i helgen. Det är min helg, men jag är ju ändå sjukskriven tills söndag.
Skönt, med lite MER lediga dagar. NOT! Hade hellre jobbat faktiskt, helt ärligt.

Ska börja träna ordentligt nu igen! Har inte tränat på över 2 veckor. Känns skamset.
(lyssnar på när Tina Turner gör Proud Mary, den kan fan gaska upp vem som helst. Helt underbart!)
Och sen ska jag börja med sån där pulverdiet också. Bara några eller någon vecka. För kickstarten :D
Livet känns ganska bra nu, förutom att man är fast här!

Nu ringde Tobbe - my man!
<3

Over and out, for now..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0