Höstmys? No way..

Sitter återigen bänkad framför Animal Planet, där det just nu är 2 bröder som har haft 49 hundar i ett litet hus, jättlänge! Hur fan tänker man då? Ingen av hundarna var varken kastrerade eller steriliserade, så det var i stort sett en enda stor hundfamilj, inavel alltså. Dom hittade också en liten valp som dom trodde inte var mer än 10 dagar!
Det är rätt skrämmande faktiskt. Och det får mej att må illa.
Samtidigt får det mej också att vilja utbilda mej ordentligt och hänga på dom som redan jobbar med det. Och när man fått tag i alla djur, i ett djurplågerifall,  skulle jag vilja ha fria händer att göra vad jag ville med folket som haft djuren!
Ilska.


Nu väntar duschen, har inte kommit så långt ännu. Min ilska kommer nog också från vädret idag, det ösregnar och har gjort i flera timmar nu! Varför kan inte bara solen skina hela tiden? Kallt är ok, men solen kan vara framme. Jag blir verkligen ledsen när jag tänker på att Anton, Martin och Niklas har sol varje dag och vi här hemma behöver leva med typiskt svenskt höst/vinterväder. Enda gången hösten är mysig, det är alla löven är kvar på träden, det blåser lite, solen är framme och man kan komma hem och tända ljus i mörkret. Resten kan vara.. Jag känner på mej att detta kommer bli en stanna-inne-höst/vinter.



Negativt inlägg igen, detta börjar bli en vana! Dålig vana.
Skärpning Therese!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0