Morgonstund har guld i mun (?)

Vaknade för en timma sen typ, när Tobbe skulle gå till jobbet. Han har tagit lite extratimmar och jobbar i servisen på förmiddagarna nu, detta är andra dagen i rad! Han tycker själv att det går bra och är roligt, men han jobbar från typ 9 till 1 eller 2, har lite rast och börjar jobba i köket klockan 3 igen. Kämpigt. Förstår att han är trött (fel ordval, kanske skulle skrivit halvdöd istället?) när han kommer hem vid 11.

Sitter med pumpstöveln och kollar på Animal Planet, programmet om Djurpoliser som räddar olika djur.
Man känner sej lite patetisk när man sitter och lipar när någon hund har blivit dåligt behandlad, eller en katt har loppor och är jättesmal. Men vafan, man har väl känslor? Hade Sigge hittats i en kontainer någonstans utan mat eller vatten, vägandes typ 1 kg så hade jag lipat tills tårarna inte kunna rinna mer!
Usch, en hund hade blivit skjuten i benet. Och min fråga är: Hur i hela världen är man funtad om man skjuter mot ett djur? Som inte kan försvara sej på något sätt.. För mej är det helt oförståeligt.

Hm, idag har jag körlektion vid 2 och jag skulle träffat Amanda efter det, men fick ett meddelande nyss av henne. Hennes pojkvän har fått kräksjukan och han vill inte vara själv hemma :) Du är för snäll vännen! Hoppas det kryar på sej där, och det kanske är tur att vi inte ses idag. Jag vill absolut inte ha kräksjukan överförd till mej på något knasigt sätt. höhö.

Idag är det också invigning av nya Sheshape i min källare!  I helgen ska jag börja träna där, dom har massor med maskiner..Får cykla bort till den gamla lokalen för att ha pass dock, men det gör ju inget.
Ska bli skönt att komma igång igen, har ju slappat till mej lite med det där. Förutom hemmaträningen! Den är jag grym på! :)

Nu blir det frukost. Flingor och yoghurt, mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0