Sjukskriven!

Yes, helt rätt. Jag är sjukskriven resten av veckan!
Var på Sahlgrenska igår och pratade med dom på hud först.. Dom skrev sen en akutremiss till reumatologen och jag fick gå ner och sätta mej i deras väntrum! Efter en stund kom jag in till en läkare och hon klämde och kände på min onda fot.
Hon sa direkt att hon ville lägga in mej, men att det inte fanns plats igår. Så jag fick åka hem med order om att inte jobba, och vänta på ett samtal från dom så jag kan läggas in! Jag får krupp. Har inte tid med sånt, jag vill jobba istället och tjäna pengar. Inget kul att gå på sjukskrivningslön plus att jag nyss har haft semester. Inte mycket klirr i kassan där inte! :(

Men det blir lite mer gjort här hemma iaf.
Igår kom Tobbes pappa med ett soffbord och en tvbänk som vi fått av hans storasyster! Äntligen!
Lagt ut en ny matta i vardagsrummet, satt upp spegeln i hallen, fått upp gardiner i sovrummet och hunnit städa fiskarnas hem!
Hade goda nyheter häromdagen, 3 nya fiskar hade fötts! Men idag när vi gjorde rent så var vi ju tvugna att flytta över fiskarna i en lite mindre skål. Och under den korta tiden vi gjorde rent vasen så käkade morsan upp sina 3 ungar! :O Brutalt. Men dom kan ju få ungar typ 3 ggr per månad så vi väntar på nya minifiskar nu..
Tobbe blev lite ledsen.
Men nu är det rent och omorganiserat hos dom!

Tobbe är hemma idag, han har nog fått kräksjukan!
Han är en spyfluga..

Nu ska jag in i duschen, måste få ordning på mitt hår också. Så trassligt så! Det kommer ta ett tag att borsta igenom vill jag lova.. Får nog göra det i duschen när jag har balsam i håret. Det brukar funka bättre då.. :) Kan absolut inte borsta igenom håret när det är torrt. Dels för att det är för jobbigt när man har lockigt hår, och så gör det så förbannat ont.

Försöker le lite också, för då kanske regnet upphör och solen visar sej..

Kommentarer
Postat av: Maria

ååå therese då! e du lite fuk? jag hade två håltimmar i skolan idag så jag skulle komma bort till er tänkte jag men så kom jag på att ni jobbar nog! attans, jag ska komma och hälsa på dej darling <3

2008-11-11 @ 18:27:54
URL: http://blondielogistic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0