blueberriescheesecakedream

Tänkte bara tipsa om Tobbes recept på blåbärscheesecake! Den är supergod,
tar en stund i ugnen, men den är värd väntan - trust me!

Börja med att sätta på ugnen på 150 grader.
Till botten behöver du:
200 gram digestivekex
75 gram smör/margarin
½ dl socker

Smält smöret, krossa kexen och blanda ihop allting i en skål.
Platta ut i en run form och ställ in i ugnen i ca 12 minuter.

För att göra fyllningen behöver du:
200 gram blåbär, mixade
4 dl creme fraiche
3,5 dl kesella
2 dl socker
½ dl maizena
1 krm salt
3 st ägg
1 tsk vaniljsocker

Mixa blåbären så att dom fortfarande är i små bitar.
Blanda creme fraichen och kesellan i en skål.
Jag vet inte riktigt hur man ska göra egentligen, men jag blandar bara ner allting i samma skål.
Det enda viktiga är att man inte får röra runt, man måste vända ner allting i smeten.
Häll sedan fyllningen över botten som har blivit lite hård i ugnen.
Ställ åter in i ugnen, i ca 75 minuter, avnjut sedan med egengjord hallonsås! Den kommer en annan dag, ska haffa receptet av Tobbe när han kommer hem!
Enjoy!


    


Och ja, jag träffade ju Johan Pettersson i lördags på inspelningen av "jag vet vad du gjorde förra lördagen".
Här är bildbeviset!

Jag och Kapten Filling är bästaste vänner, ser ni väl?


Tobias Hysén är världens bästa fotbollsspelare och han lyckades stava mitt namn rätt. Hurra!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fan kmr du ihåg hur vi älskade honom när vi va små, riktigt små alltså. När han va i alla barnprogram.

2009-04-21 @ 21:13:52
URL: http://amandamars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0