end of part 2

Wich is the final part. Reward: day of tomorrow. Oh yeah!

Blev hämtad på jobbet idag av Lillebror. Vi åkte nercabbat och direkt hem till mej, han hade beställt pannkakor. 
Jag vispade snabbt ihop mormors recept på plättsmet och stekte några stycken åt stackarn.
Passade på att plocka smultron på balkongen under tiden, dom växer och blommar fortfarande. Tror inte att dom är slut för i år än iaf. Dom är jättegoda och fina! 


Nyplockade smultron + pannkakor = mums!
 
Min tallrick är den till vänster.
Lillebror körde en annan taktik, men minst lika gott.

Har nu röjt en del på balkongen. Solrosorna jag grävde upp hos mormor (som för övrigt har blommat fint hela sommaren) klippte jag ner och slängde. Dom har gjort sitt.
Planterade om min tomatplanta också, den sitter nu i solros-krukan. Den är lite rymligare, vilket behövs eftersom tomaterna växer jääättefort. Helt plötsligt är det 8 små gröna tomater och plantan är nog 1 meter hög. Fick sätta stödpinnar så att den ska kunna stå rakt.
Alla krukorna är rensade, ska lämna bort en del till Röda Korset imorgon tänkte jag. Har en del annat som ska lämnas av där också. Måste ner i förrådet och titta lite. Men inte nu, imorgon.
Har sopat och fixat, så balkongen är ren och fin.
Jag är duktig.

Nu tog jag en paus och satte mej framför tvn. Kanske ska smyga över till Robert och Emil en stund.
Tobbe spelar match.

Tack Anna, Niklas och Martin för en mysig kväll igår! Ni är bäst! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0