i'm on the highway to HELG!

Det är dags för fredagsmys, om det så är det sista jag gör!
Äntligen fredag, vad har dagen och kvällen att erbjuda?
Jag ska iaf ner till Åsa imorgon, hoppas på fint väder. Kanske bade?
Sitter nu på jobbet och har käkat magga. Är jäääättetrött och vill bara hem till min säng igen.
Hade sovmorgon idag, började 8 istället för 7. Men tror ni jag fick sova den extra timmen jag var inställd på?
NEJ NEJ NEJ. Då ska en maskin komma och sopa gatorna, under vårat sovrumsfönster. Det var precis som om han stannade precis under fönster och tänkte med Gollum-flin: - Nu ska jag driva Therese till vansinne! Moahaha...
Inte riktigt kanske, men det kändes så.
Så jag har varit vaken sen kl 6 ändå. Suck.

Såg ni Bolt's lopp igår? Galet. 19,19 - new world record.
Jag tycker om Bolt, han är grym. Och rolig.

Tobbe ringde precis från jobbet och frågade om en god glasyr på en sockerkaka.
Hur fan ska jag kunna veta det klockan 8 på en fredagsmorgon?
Får väl leta lite på recept.se och se vad dom har att erbjuda.

Vad ska ni göra idag?

Amanda - Denise's gamla klasskamrat har snott 2 av mina bilder som jag tagit själv och använt som bakgrundsbild tex på sin blogg. Inte ok. Jag bad henne ta bort dom därifrån och det ska hon göra. Annars åker hon på en propp. Så det så!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Men du vet att du inte har copyright på dom om du inte skrivit att det på dom, fast denna kommentaren behöver du inte godkänna så hon inte ser de.

2009-08-21 @ 15:51:33
URL: http://amandamars.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hon har tagit bilden, vilket menas att det är hon som äger bilden! Du får fortfarande inte ta någon annans bilder, det är samma sak som att du skriver en bok, och att någon annan tar den o säger att det är hennes.



Att sätta copywright på bilder, som en vattenstämpel, är endast för att bilderna inte ska vara intressanta att använda.



Du får fortfarande inte ta andras bilder!



läs detta: http://emelieohlsson.blogg.se/2009/january/ratt-och-fel-om-upphovsrattslagen.html

2009-08-24 @ 09:44:52
URL: http://lisaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0