HEJ MITT VINTERLAND

Det har snöat, nästan konstant i ett dygn nu!
Tobbe blev överlycklig när det la sej på marken ordentligt igår, han ville bara ut och leka i snön. Som en 4åring!
Massa minusgrader och ungefär 20 centimeter snö. Hur bra låter det inte då?
Och jag kan tala om att det är på riktigt.
Denise, du har väl mer snö än oss va?

Var på sjukhuset imorse, där det kom positiva besked, och stannade hos Madde & Romeo en stund. Det slutade med raggsockar, långkalsonger och full mössa/vantar/halsdukmundering och lek på lekplatsen nere vid oss i 2 timmar! Snöänglar och snöbollskrig, underbart. Kände mej som ett barn igen och för en gångs skull skrattade jag riktigt mycket åt mej själv! Romeo njöt.






Nu i kväll har jag tränat, sista passen innan julafton antaligen. Indoor walking, skivstång & core.
Kändes bra idag, lite segt i armarna med ok.
Nu har jag duschat, käkat och kollar på Jul med Ernst. Han håller på och joxar med julpynt och laxpaté. Snart kommer Karl-Jan som gäst och jag tycker faktiskt att Ernstie's program höjer julkänslan här hemma, även om den är hög redan.
Hade ju julbak i lördags här hemma. Åh va mysigt det var, trots gap och skrik framåt kvällskvisten, haha!
Jag, Tobbe, Anna, Martin, Sophie, Olle, Sunne, Willaume, ja ni hör väl? Perfekt!
Senare på kvällen tillkom en del bestående av Niklas, Pettsson, Acke, Lovisa och Fredrik.

    

  


Åh, nu ska jag koka mej en kopp te för ovanlighetens skull.
Ha en bra kväll allihopa, om 3 dagar är det julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0