inlåst i min egen lägenhet



Ser ni hur gott min Siggebus hade det i trappan hos mamma i söndags?
Åh va jag önskar att han bodde hos mej igen!



Fick åka till akuten igårkväll med Tobbe.
Han har haft ont i sitt öra sen i somras när jag gjorde en kanonkula och fick något slags lock för örat..
Det har runnit lite i örat sen dess och gjort lite ont, men han har hoppats på att det skulle gå över.
Igår när jag duschade efter träningen så började det blöda i hans öra och han blev lite orolig så vi åkte upp!
Doktorn sa att han hade ett hål på trumhinnan och han fick penicillin. Stackarn!

När vi gick ut så satt denna skylt intill entredörren. Min första tanke var: Hur fan ska blinda människor som ska läsa blindskriften veta att skylten sitter där, 3 meter från entren? Väldigt korkat!



För övrigt är jag inlåst i min egen lägenhet idag!
Tobbe skulle gå till jobbet strax innan 12 och var i hallen. Plötsligt ropade han att han inte kunde få upp dörren.
Oj tänkte jag, är han verkligen så svag?
Så jag sprang dit och provade vrida om låset, men inte ens jag med mina Hulken-muskler kunde få upp låset. Så att det var bara till att ringa hyresvärden och han kom hit och räddade oss!
Nu väntar jag på en lås-snubbe som ska fixa det Roger inte kunde.
Puh.
Händelserik morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0