meatballs

Det luktar mammas köttbullar i hela huset!

Klockan är 00.25 och jag sitter på övervåningen hos mamma och njuter. Av mumlet i köket, av att jag är mätt och för att det nu faktiskt är julafton. Denna efterlängtade högtid. December månad är uppfunnen för att gå igenom och i slutet finns belöningen, lite som the pot of gold at the end of the rainbow. Typ.
Men hallå, det tar ju slut lika snabbt som det börjar.
Imorgon vid samma tid så är det juldagen och efter juldagen kommer mellandagarna och vipps är det 12 JANUARI. Är jag ensam om denna tanke?
Visst, julklappar, rim och julmat är väl mysigt och fint, men varför ska man stressa och hetsa upp sej och göra sej till för en enda helg? Detta är för mej oförståeligt, men lik förbannat så är jag där ändå.
Sista-minuten-shoppade på Kungsmässan efter jobbet och ville döda alla som var där.
Jag säger samma som jag sa förra året när jag gjorde samma sak: - jag kommer aldrig göra detta igen!
Men ja, som sagt, lik förbannat är jag där. Som alla andra.

Hopp.

Jag har iaf haft en trevlig dag och kväll.
Jobbade mellan 7 och 16.30 och åkte efter pärsen på Kungs"panik"mässan med Anton hem och bastade tillasmmans med kompisarna! Öl, skratt och rullning i snön, mycket bra.
Är dödligt förkyld så jag bestämde mej för att gå den hemskt långa biten från Antons hus till mamma och när jag kom innanför dörren så stekte mamma underbara köttbullar!
Det luktar toppen i hela huset och jag är sjukt mätt efter nattmacka med köttbullar, stekt prinskorv och grönkålspaj!
Det enda som fattar är DENISE!!
Saknar dej som bara attan lillasyster, och jag kommer sova i din säng inatt - bara så att du vet det.

Imorgon blir det röj minsann.
Jag återkommer.
Nu ska jag ta en halstablett och försöka sova!
God natt på er, och GOD JUL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0