Lustigt

Det är så himla konstigt och samtidigt lusitgt att när man håller på med en sak, så har någon annan nyss gjort likadant!
Tex nu, kollade min vän Lina's blogg, där hon har skrivit och lagt upp bilder på fräcka tapeter från www.yourwallpaper.se
Satt nämligen i förrgår och kollade igenom deras hemsida och gillade samma blomsterbilder som hon har lagt upp exempel på :) Är det inte wierd?

Tog iaf en tripp till IKEA igår med Tobbe, hans syster Therese och Julia! Vi inledde besöket med köttbullar för Julietta var jääääättehungrig. Jag drack kaffe och sen tog vi varvet runt övervåningen! Härligt mycket inspiration man kan få bara av att kolla på saker. Och sen väntade nedervåningen, the fun part. Plockade på oss ganska mycket grejer, tex dricksglas, nya sängkläder, två hyllor att ha i vardagsrummet, doftljus (obligatoriskt) och nya mattor till hallen. Skulle ha en lite längre matta till köket också, men den enda som fanns kvar i den färgen var röda streck på konstigt nog. Så jag får åka dit en gång till helt enkelt. Men jag gråter ju inte över det direkt, jag ääääälskar IKEA! :)

Idag är det snö. Igen. Men jag är ganska säker på att det kommer slaska till sej redan imorgon.
Och jag har inga direkt täta skor att vandra runt med då. Typiskt mej. Bojkottar vintern och köper inga bra vinterskor. Men när det väl är snö, slask eller is så är jag ju dej som gråter!

Och det är fredag! Men jag kan inte vara lika glad som alla andra, för jag ska jobba helgen. IGEN! Säger det igen - är det min jobbhelg återigen? Fattar inte, veckorna går för fort och helt plötsligt ska man upp 6.15 på en lördag. Sjukt.


Det bästa att bo tillsammans med någon är att man faktiskt har en person som hjälper en med grejer. Idag när jag kom hem från jobbet hade Tobbe bytt sängkläderna och slängt dom andra i tvätten. Bara där var jag imponerad.
Men han har även stoppat diskmaskinen full och satt på den, plus att det går en annan maskin tvätt just nu! Jag är supernöjd.
Ska försöka ragga upp någon som kanske kan skruva upp lite hyllor och liknande i helgen också! Och Julia sover nog här imorgon, som bestämt. Skulle egentligen gjort annat också, men det blev lite halvt inställt. Så nu ska jag bara göra viktiga grejer och sen kolla Melodifestivalen med Julia!
Vad ska ni ägna er åt i helgen?

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha ja men visst är dom fina...

Men hallå kan du köpa en sådan tröja till mej?!

2009-02-21 @ 01:28:52
URL: http://linaapelgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0