Simhallspanik!

Upptäckte idag att folk bjuder på vad som helst på tradera. En klänning jag lagt ut, köpt för typ 129 kronor år 2008, använd 1 gång, ligger just nu på 268 kronor!! OH MY GOD.
Hur kan man? hahaha. Undra om det är så som Therese sa förrut idag, att folk liksom känner att dom vinner något när dom går vinnande ur en auktion. Precis som den där vinna-på-lotteri-känslan, fastän det kommer en räkning efteråt. Kan det stämma? Låter logiskt..

Har spenderat halva dagen i soffan och halva i simhallen med Emil, Romeo & Madde, Julia och massa andra ungar och deras helt totalt ointresserade föräldrar. Därav en massa knuffanden, gråtande ungar, ramlande ungar, kallsupar, glass-spill och arga miner. Men vi hade kul iaf. Romeo var rädd för vattnet men övervann sin rädsla, Julia simmade 100 meter och jag var mest glad för att jag kunde bada i simhallen. :)
Emil bara frös och frös. Kanske berodde på hans bakfylla.
   Nu sover iaf båda barnen i min säng, efter en del kittlande och sagoberättande. Myspys! Är riktigt avundsjuk på Madde och Daniel som kommer ha barnmys för alltid numera! Miiep.

Imorgon har vi ett speckat (rättstavat?) schema framför oss:
9.00  uppstigning
9.15  frukost och påklädning.
10.00  matas ankorna i ån med diverse godsaker, knäckemacka, överblivna brödbitar,
gamla popcorn - you name it!
11.00 hem, tjat om att gå till simhallen igen, Julias naglar och tånaglar ska målas.
12.00  tröttnar på gnäll, sätter på Nicke Nyfiken och barnen är tysta en stund. Lunchaktig mat ska stoppas i magarna.
13.00 ger mej och vi traskar återigen mot simhallen. You gotta love it.
17.00 simhallen stänger.
17.30 2 dödströtta barn säger: "vi är inte trötta!" varpå dom däckar i soffan båda två.
19.00 Barnen har åkt hem. Jag somnar!


Nu kommer Tobbe snart hem, kanske man kan få kramas lite innan jag ska krypa ner i sängen?
(Tobbe får bli nerbäddad i soffan och jag går och lägger mej med ett leende på läpparna. höhö)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0