tisdag - fisdag

Satt just och tänkte på löften.
Är det okej att bryta löften?
Tobbe säger: "Jag lovar att jag ska köpa mjölk så att vi kan göra pannkakor" och kommer hem utan mjölk. Det är ju inte direkt världkatastrof eftersom han får springa ner och handla mjölk ändå.
Men ett större och viktigare löfte då?
Att man tex aldrig ska skiljas åt, att man för alltid ska vara vänner och ingenting ska få komma emellan?
Jag tror inte på sånna löften, längre.
Det har blivit bevisat, iallafall i min värld, att folk har lite svårt med det där att hålla vad dom lovat.
Och uppfatta inte detta fel nu, för smålovningar ("jag ringer dej sen" och inte ringer) stör mej inte.
Men viktiga saker, saker man räknade med.
Nu sitter jag här och är nästan lite bitter, och vad tjänar det till?

Det kommer aldrig mer bli som det varit, men det stör inte mej alls..

_____________________________________________________________

Fick nyss ett litet sug efter att prata med en vettig människa, så jag ringde Tobias. Han jobbar. Följande utspelade sej över telefon:
To: Aa?
Th: Hej älskling!
To: Aa?
Th: Eh... Vad gör du?
To: Jobbar. Du?
Th: Sitter hemma, ska duscha. Saknar dej lite granna..
To: Jaha.
Th: Hm...
To: Jag ringer sen. Hejdå. Eller puss.
Klick.

Fattar ni grejen? Jag ringer för att ge och förhoppningsvis få lite kärlek tillbaka, men icke.
Han är cool och är på jobbet. Då kan man inte mjäka med frugan i telefon inte. HAHA!


Om man kanske skulle leta efter något att tugga på?
Få igång blodcirkulationen i käkarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0