5 dagar har nu gått och jag har inte bloggat ett enda ord.

Typiskt mej. Men nu är jag tillbaka. haha, hur många gånger har inte jag skrivit just dom orden?
For real now homies.

Sitter just nu på min balkong, i skuggan tyvärr eftersom eftermiddagssolen förflyttar sej alldeless för fort.
Men det är mysigt ändå, det är ju varmt. Har trevligt sällskap också, av alla mina blommor!
Våran vinbärsbuske har små små gröna bär på fina klasar, vissa har faktiskt blivit lite smått oranga. Kanske är dom klara snart? Den står ju perfekt iaf, sol hela dagen och skugga på eftermiddagen!  Sen får den vatten varenda eviga dag och ibland viskar den till mej "jag trvis här therese!"  Det är beviset.

Här är en del, mindre organiserad, av min balkong. Mormors planteringsbord står där till höger, lådan under och jämte är också från mormors lada. Ni ser väl vinbärsträdet? Och solrosorna (också från mormor) står i den vita krukan.. Och smultronen (både under vinbärsträdet och i den silvriga krukan till vänster om den) är snart mogna. Åh va jag längtar!

Även min pelargonia mår toppen på bordet här ute. Titta bara på bilderna, den blommar som en tok. Lägg märke till stenhögen som jag plockat nere på min strand hos mamma. Lite hemlängtan ger den, men den är väldigt fin!


Förstår ni varför jag älskar att sitta här ute?
 


Anna och en mindre version av henne plus Martin kommer hit om en stund. Vi får se om fler hänger på segertåget, men det ska iaf bli något kallt att dricka på någon uteservering. Sound good if you ask me.
Jag ska hoppa in i duschen, dra på mej en klänning och mina solglasögon och dra.. Ha en bra kväll folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0