Sunday, funday?

Jag har inte skrivit något på ett tag. Är ni ledsna? Alla ni 4 som läser, typ.
Jag har hunnit med så himla mycket ska ni veta. Denise, kära syster, har tagit stundenten och är numera arbetslös. Älskar att hon numera räknas som vuxen och retar henne litegranna för att hon måste skaffa sej ett jobb. Dessvärre (inte för henne kanske) har hon bestämt sej för att åka till USA och leka med barn i ett år. Men när/var/hur är ett senare problem tydligen.. Hon ska leka sommarlov först.


Sverige förlorade mot danskarna igår med 1 - 0. Pinsamt, satt och skämdes sista halvlek. Inget mer behövs sägas om det ämnet.

Jag har jobbat denna helgen och den är över nu. Men bussen går ju bara 1 gång per timma på helg, och då måste jag sitta kvar här och underhålla mej med sånt här. Inte för att jag gör det av tvång, det är ju trots allt roligt.

Målarna är klara i lägenheten och den är numera hel igen.

Amanda W's valpar har blivit skitstora helt plötsligt, och alla 5 ska hem till mej idag för att titta på när Tobbe, jag, Amanda och Emil ska käka romantisk (par?)middag. höhö.

Det regnar.

Vi har hunnit med att fira både en kusin och Anton. Hos Martin gjorde vi det, med grillning och dricka. Mycket härlig dag med sol och bad, kvällen blev perfekt. Tack ni som medverkade!


Nej vet ni vad, jag har ju inte skrivit fredagsdikt. Fy på mej. Någon borde komma inspringandes nu och bara ge mej stryk.
Här kommer den:

Jag har legat i solen
i bara linne och finkjolen
njutit av sommarvärme,
spillt glass på tröjärme -n

Har hunnit med att gratta Denise
hon har tagit studenten, min fis
numera stor tös
se upp, nu går hon lös!

Om jag kunde, skulle sommar aldrig ta slut
och det skulle vara sol varje gång jag tittade ut
chokladglass är som bäst i strut

Piren får 10 av 10 poäng
extrapoäng för bra sommarhäng
att vara där med världens bästa gäng
är för mej bättre än min säng

Nu kommer bussen om 15 minuter
kollektivtrafiken lider och tjuter
för bussarna är kassa, sena och alltid trånga
och bussresorna alldeless för långa

Men nu ska jag hem
hem till min man
och sno åt mej en kram
denna dikten var väl rätt lam?


Ha en bra kväll allihopa!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0