Grumpy

Idag är jag lite sur och på väldigt dåligt humör!
Har ju förberett och ställt in mej på att få ytterligare 20% på jobbet. Har just nu 70, men hade kunnat komma upp i 90. Hade varit toppenbra, flera tusen kronor i skillnad. En av tjejerna vill gå ner lite i tid så att hon kan hjälpa sina barn mer med läxorna. Och om man nu får det erbjudandet, så tar man ju givetvis det, eller hur? Vi har gjort schemaförslag, ändrat och pratat igenom och fixat och donat. Men nu säger min chef att det inte duger och hon kanske ska ta in en annan tjej. Grejen är att jag och F ska byta tider i stort sett, hon går hem halv 3 och jag tar hennes 1½ timma som hon går ifrån. Enkelt, det blir inte svårare än så. Men icke. Ingenting går som jag vill numera.
Tydligen vill hon ta in en tjej som har en kombitjänst på ett av våra dagis vi skickar maten till. Men min spontana tanke är ju att jag kan eftermiddagsrutinerna, inte hon. Grötkantiner tills nästa dag, vem som ska ha packad gröt till utskicket, vem som är allergisk och vem som inte äter gröt. Ta fram tallrickar som mackorna ska ligga på, dom vi gör åt en pensionär som han ska morgon och kväll.. Ni fattar va? Men om nu denna människa ska komma in och jobba frånochmed halv 3 till halv 5, så måste hon först läras upp. Hon måste lära sej rutinerna, och det har tagit ungefär ett halvår/år för mej att lära mej ordentligt, för det är så mycket olika. Hur ska hon lära sej det snabbt och lätt?
Jag blir bara så frustrerad. Om man är inställd på någonting, och är nästan säker på att det ska bli så, ja då blir man väldigt besviken och ledsen när det inte blir som man tänkt. Fick som svar att jag kan fylla på mina timmar med att hoppa in om någon är sjuk, just det, om någon är sjuk. Vilket inte händer varje dag, tyvärr.
Jag får väl helt enkelt leta mer extrajobb, kan inte gå runt och hoppas på ett "kanske". Lillamandas ger mej inga tider längre och nattjobbet har varit tyst ett tag. Jag vet inte vad jag ska söka, någon som har förslag? Vill inte hålla på med mat, då blir det ingen spänning...

Nog med avreagering.

House var idag klockan 9 och nu är det säsongsstart för LOST igen. Innan har dom sagt att det var nästa tisdag, men tydligen var det idag, läste det i Metro imorse. Positiv överraskning i en tråkig vardag. Fick sålt sofforna idag också, snubben hämtade dom för några timmar sen. Känns skönt att bli av med dom, äntligen. Förrådet är nu förvånandsvärt tomt. Vad ska jag fylla det med?
Imorgon är jag ledig, vad ska man hitta på?
Om solen bestämmer sej för att skina så ska jag nog ta en promenad i Kungsbackaskogen. Och träna. Afrodans, MRL och cirkel. Härligt.


Anna, krya på dej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0