Pinsamt Sverige!

Jag har en del av skriva av mej.
Jag, Emil och 2 hundkräk bestämde oss denna afton för att se finalen av Melodifestivalen. Skulle inte ha gjort det.
Visst, det fanns lite svängit och så. MEN VAFA-AN SVERIGE!? Ska vi skicka opera bort till Moskva?
För det första, vem lyssnar på opera? Vem kommer rösta på oss? Hej Sverige, v i kommer aldrig ha Eurovision-song-contest i Stockholm. Grattis!
För det andra, jag kan inte fatta varför jag år efter år,efter jag lovat mej själv att bojkotta för alltid, sitter här och gnäller efter varje final.
För det tredje, är det Sverige vi bor i? Och det är en svensk sångtävling där vi ska representera Sverige i ett annat land? Varför sjunger inte människor på svenska? Ok, Engelska kan jag förstå för det är ett sånt internationellt språk och de flesta länderna så lär man sej Engelska i skolan. Någon måtta får det vara på galenskaperna!


Detta inlägg är inget personligt påhopp! Det är bara en förbannad och irriterad Therese som inte riktigt kan få ur sej sina ypperligt bra åsikter på rätt sätt, såhär i stundens hetta. Ursäktar mej till er som tog åt er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0