SPYFLUGA!

Ja, idag skulle jag ju ha jobbat.
Men det har varit början till och fullmåne nu ett tag, så sömnen har varit kass! Men inatt hade jag ont i mitt ben också, och imorse när klockan ringde 06.30, så hade jag redan varit vaken sen klockan 4 i stort sett.
Jag var alltså grymt trött, ganska hungrig eftersom jag varit vaken länge redan och så hade jag en halvtimma tills jag skulle gå till bussen! Så jag beslöt mej för att ta en Citodon (värktablett) och eftersom man inte ska knapra dom på tom mage så tryckte jag i mej en banan samtidigt. Tobbe skulle ta sin buss samma tid så vi hade följe till stationen, och när vi var nämnde jag för honom att jag hade ovanligt ont i magen!
Jag struntade i det, sa hejdå, hoppade på min buss och började min vanliga resa mot jobbet.  När jag kom till Särö kyrka så kunde jag inte tänka bort mitt illamående som hade vuxit under bussresan, jag beodrade chaffisen att stanna och jag sprang av och satte mej i ett dike.. Och ni fattar slutet på denna historia? (Kunde ha skrivit "Jag spydde som en gris!" men det gjorde jag inte. HÖHÖ!)
Jag åkte hem från jobbet igen. Och sen dess har jag vankat av och an här hemma i lägenheten, för när jag satt still så tänkte jag mer på att jag faktiskt mådde illa. Så jag har hängt ut täckena på balkongen i vårsolen, tvättat lite och damsugit. I riktig Skalman-takt :)
Nu känns magen ok igen, men jag ska inte ta Citodon mera. Verkar som om min mage inte tål dom längre, har ju inte ätit dom på flera månader. Nu vet jag det, dumma Therese!

Anna ska iaf sova över här inatt. Orkar inte träna idag, så jag avbokade mina pass. Anna, som skulle träna med mej, är där själv nu :) Det är ju afrikansk dans idag, plus MRL. Men jag kör på samma imorgon istället, så det är ok.
När hon kommer tillbaka ska vi kolla på Leila och mysa!
Jag är ledig av schemat imorgon och då ska jag ta en sväng ner till mormor.
Plus att killen som vann auktionen på tradera om Tobbes Boomblaster, ska komma och hämta den. Han åker från Uddevalla, och vi har lyckats bestämma en tid. Hoppas bara att inget blir fel, för jag orkar inte sitta och vänta eller missa pass imorgon!

Unga mödrar är för övrigt mitt favoritprogram för tillfället.  Jag ser bara bebisar överallt, och så går jag och nojar mej över småsaker. Så Amanda, att skriva en sån kommentar underlättar ej ;)


Tänk hur lycklig man kan bli av lite sol. Idag har jag nästan fått träningsverk i ansiktet av att le hela tiden!
Hej sålänge kompisar!


Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHAHAH å här sitter jag å tänker genom hela inlägget på vad jag skulle skriva som kommentar, visste exakt vad det skulle bli.



You´re sooo morningsick you preggo haha

2009-03-11 @ 18:55:37
URL: http://amandamars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0