Lyckliga stunder

Solen skiner
, jag har gått en stund i mina nya helvita Converse, jag har kollat på Tobbes innebandymatch där han gjorde ett straffmål, jag kollar lite på grannen mittemot som städar i bara mässingen (nu ligger han på alla 4 och damsuger i köket!) och jag är hungrig. Vad ska vi äta?
Det är så lätt att tappa fantasin för hemmamat. Visst att jag lagar mat på jobbet och så, men man vill ju inte göra samma grej hemma som på jobbet. Väldigt tråkigt.
Behöver bra vardags-mat-tips! Har någon en bra hemsida eller ett bra recept?

Åh va man känner i luften att det är vår! Har balkongdörren öppen och har haft det ett tag, utan att det ens blir kallt. Och imorse när jag vaknade så hörde jag fågelkvitter och måsskri, nästan som om jag var vid havet.. Dom seglar ju över ån här, så nästan. Men när fiskmåsar skriar så betyder det frihet för mej. Som att sitta på stranden och sola lite, fåglarna skriar och man blir lycklig. Känner ni inte igen er?
Alla har något frihetsställe och ett speciellt läte eller en speciell lukt som gör en lyklig.

Snart kommer pojkarna hem. Mindre än 1 vecka kvar nu! Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mej, känner mej som en hund som blir glad och viftar på svansen så mycket så att hela hunden viftar fram och tillbaka. Ungefär så.
När dom kommer hem ska vi bada i havet.
På min födelsedag förra veckan fick jag ett blombud från killarna. Åh jag grät! Jag blev så glad. Tack vänner, det betydde mycket.
Fick mycket annat fint med. 2 nya orkideer, pengar till utemöbler, ett nytt cykellås, pengar att handla vad jag vill på kungsmässan med, påskliljor, en blombukett av Lillebror & Johanna, en smyckeshållare och trosor.
Denise skulle ge mej en present också men när hon skulle köpa den så var den tydligen slut. Haha, får väl vänta in den!

Imorgon är det ny vecka. Ni glömde väl inte att ställa om klockan till sommartid förresten? Härligt. Nu kommer sommaren!

Tänkte visa er mitt veckoschema
Måndag - ledig, träna
Tisdag  - jobba 8 -15, tv4kombo på kvällen med House & LOST
Onsdag - ledig, träna. afrodans blandannat
Torsdag - ledig, träna
Fredag - jobba 8 - 15, träna fredagsspecial
Lördag - jobba 7.30 - 15,30   KILLARNA KOMMER HEM!!
Söndag - tagit semester för att umgås med killarna

Låter väl bra?

Nu ska vi åka bort till Willy's för att handla proviant. Vi ska ha tacoskväll med Emil & Robert. Och ikväll kommer Wipeout. höhö.
Ha en bra dag i solen mina vänner! 

 
   
Romeo kom till kalaset och var stencool i bandana och Mora Träsk-tshirt
Orkdeen fick jag av Julia
Julia var sockersöt och nöjd efter att vi matat fåglarna i ån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0