fredagsdikt

Jag ska nog försöka göra detta till en fredagstradition, dom fredagarna jag hinner/kan/vill.. :)
Här kommer mitt andra försök:

Regnet det bara öser ner
jag vill ha solen tillbaka
tror inte jag pallar mer
får abstinens. kanske ta en kaka?

tina turner sjunger för oss nu
vem satte på den låten?
emil förklarar att han gillar den ju
låten rimmar på båten

detta var nog en dålig tid
att försöka rimma och så
tröttheten börjar ta vid
kanske dags att gå?

kan man ha frågetecken i en dikt?
tanken slog mej precis nu
på det kanske man inte ska lägga mer vikt
ögonen går i kors nu

emil dricker öl och ler
tobbe tittar bara på
och dom båda ser
nöjda ut och då
då, kommer inga fler
ord


Poängsättning: från 1 till 10
skriv erat poängförslag på kommentarer!
Enjoy!






Kommentarer
Postat av: Emanuel Almroth

Roligt att någon annan än jag också kommit på idén att publicera sina egna dikter på en fredag! Btw. fin dikt!

2012-02-17 @ 19:04:52
URL: http://emanuelalmroth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0