my perfect monday

Spenderade dagen igår i Åsa! Fick extrajobba söndagnatt och sov fram till 13.. Tobbe åkte ner tidigare, men jag tog bussen halv 3 och hamnade utanför mammas hus! Jag myste med Sigge en stund, vandrade runt i trädgården hemma och sen gick jag upp till Anton! Tobbe, Anton och Martin befann sej där och dom var trötta efter att ha spelat fotboll. Vi käkade thai, Albin kom hem och vi tog en promenad till stranden, käkade negerbollar och skrattade! Oh, what a good day! Åkte hem sent på kvällen och somnade ganska direkt när jag kom hem!
Idag var första dagen på jobbet på ett tag, låg ju hemma och var dödssjuk förra veckan. Kändes bra, väldigt trött nu bara!

   

Imorgon är jag ledig. Och jag funderar på att cykla bort till ÖB och Skopunkten! Först till ÖB för jag vill ha en cykelkorg. Antingen en sån man sätter fram på styret eller en sån man hänger på pakethållaren. Annars har jag faktiskt ingenting planerat.. Golvet måste i och för sej damsugas och skuras, men det får vänta om solen är framme imorgon!


  


Tänkte jag kunde ta tillfället i akt och säga en sak som jag verkligen, verkligen vill få ur mej: JAG ÄLSKAR MIN STRAND! Om jag kunde skulle jag bosätta mej där, lite till vänster rätt ner i sanden. Det är det enda stället i världen där lyckan bara kommer till mej. Ingen kan nog någonsin förstå känslan av lättnad när jag sätter foten på stenarna nere vid Storavik. Det är en känsla likt Ronjas vårskri, det är ett måste. Kommer aldrig någonsin flytta så långt bort så att jag inte kan åka ner när jag själv känner för det. Är tacksam för att jag fick växa upp såpass nära och har hittat mitt paradis.. Åh så sentimentalt det blev, men jag är bara lycklig.. Hur kan man inte bli lycklig av sån här skönhet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0