"Vafan gör du oppe?"

Fick precis ett sms med texten "Gå och lägg dej!" Min kära arbetskollega är också uppe såhär sent/tidigt. Klockan är 02.42 och jag har lite rast på jobbet. Lediga helg? Släng mej i väggen, fått jobba både fre och lör-natt. Känns iofs ok, har nästan längtat lite efter detta stället. Att jobba med människor är nog det jag vill göra, har bara kommit till insikt lite sent. Tänk om jag detta visste innan gymnasiet, vad mycket tid och energi jag hade sparat!
Funderar då och då på att börja plugga. Vill ju bli barnmorska. Men som sagt innan, tid och självdisipplin behövs innan jag kan börja med sånt. Först måste jag ju bli både sjuksköterska och syster. Holy god, tar väl ca 6 år innan jag får börja jobba.. Känns segt just nu, det får ligga på paus.

Mycket har hänt sen pimpningen av korvstroganoffen.
Valborg/1:a maj har ju kommit och gått. Grillfest hos mr Sunne (som för övrigt läser bloggen flitigt fick jag reda på, tack hjärtat!) och jobb. Mestadels. Och träning. Har kommit igång ordentligt igen.. Lördagens morgonpass med spinning och core gick jag inte på dock, sov som en stock imorse. Kom hem strax innan 7, hade inte en tanke på att ställa klockan på 9 och dra på några träningskläder. Oh no!

Äh, facebook är för övrigt kul i typ 10 minuter, inte mer. Vad ska jag göra nu? Vi ska ut till nästa brukare om 1 timma och en kvart typ, kan ju inte sova. Finns inga korsord eller sådant. Sitta och glo i väggen kanske?
Sov gott folket, ni som inte redan gör det menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0