waiting on the world to change

Oj oj vilken dag jag har haft! Har jobbat 7 - 16, mamma hämtade mej direkt efter jobbet (hann med en tvåminutersdusch innan jag stack!) och vi åkte direkt ner till Åsa för att gå på kalas. Min älskade kusin Amanda fyller 15, men imorgon. Passade dock bättre med kalasandet idag istället. Mycket mysigt, men regnet kom så vi kunde inte sitta ute så länge tyvärr. Fick skjuts hem till Kungsbacka och när jag går in genom dörren är jag full av förväntan eftersom målarna har varit här hela dagen. Men vad får jag se? Dom har målat över fläckarna som var på tapeterna i vardagsrummet bara, lagt ut alla sina grejer på golvet och inte ens börjat med något i sovrummet.
Svar till Amanda: Det fanns ett stort hål i sovrumsväggen när vi flyttade in. Ser ut som om någon har gått in med något vasst i väggen, typ 5 cm stort åt varje håll! Inte vi som gjort det alltså..
Blev besviken. Trodde att det skulle vara klart så att jag kunde flytta tillbaka alla möbler igen, dom står ju i mitten av rummet och det ser ut som Tjernobyl här! Fuck. Dom kommer alltså tillbaka imorgon, och kanske på fredag med om det behövs mer torktid.. Reaktionen håller jag för mej själv.

Nu har jag iaf betalat räkningar (som en duktig vuxen människa) och frågar nu svenska folket: Vad är meningen med att knega en hel månad, för att få lön, och sen behöva betala räkningar och kontot töms på bara en dag?
Inte töms kanske, men pengar som man inte ens hinner se försvinner. Vad är meningen? Kanske ska skicka mail till Reinfeldt. Han kan ju tydligen mycket om sånt. Eller om Sverige and it's people.
Väntar på Leila, hon ska baka och göra mej på bättre humör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0