blomstertokig!



Jag är sjukligt sugen på att röja undan allting på balkongen och göra om totalt!
Funderar på att måla om utemöblerna också, dom är ju bruna idag (troligtvis bara oljade) men vill ha dom vita. Kommer ni ihåg hallbordet som jag fick av mormor som jag använder som planteringsbord?
Färgen börjar flagna, och det är fullt förståeligt eftersom det är sisådär 60 år gammalt, men det har en helt underbar färg! Funderar på att ta bra kort eller dra loss en bit färg och ta med till en färghandlare. Vill ha likadan, älskar den grå/turkos/gröna färgen. Får dra ner allting till pappas eller mammas garage och slipa, putsa och måla. Kan bli bra!
Så får allt mitt sjuka ha släppt vill säga, och det borde det göra förr hellre än senare om jag får bestämma!

Jag vill köpa massa nya fina blommor och sätta där ute med, jag bli lycklig av blommor.
(Vilket påminner mej om att jag verkligen måste kolla upp det där med floristutbildning, puh!)
Har satt Luktärt inne i mindre plastkrukor så att dom ska kunna komma upp en bit innan jag planterar ut dom. Satte fröna i jorden för exakt 1 vecka sedan och dom har redan kommit upp ca 3 cm.
Måste skaffa eller tillverka något slags stöd åt dom sen, kanske någon slags konformad meterhög konstruktion, där den kan klänga och växa. Ingen hit att sätta Luktärt utan att låta den breda ut sej, gärna på höjden.
Ska inskaffa nya Pelargoner med, eftersom de 3 jag hade från förra sommaren inte riktigt ville ta sej under vintern så dom fick hamna i soptunnan istället.

En annan sak jag önskar mej är en liten stege. Mest för dekoration, att ställa krukor på alltså.
Har sett sånna i flera tidningar, men det verkar som om dom är ganska dyra där. Får leta lite på otippade ställen, där brukar sakerna finnas till väldigt mycket bättre priser.



Oh det spritter i hela kroppen på mej när jag tänker på det.
Och så kom jag på en annan sak, vem ska vattna mina blommor när jag bor i Åsa v. 26 i sommar? Hm.
Det får jag ta reda på imorgon!


Jag ska nog ta och ringa mamma imorgon och bestämma med henne att hennes bil får stå ute ett tag ;) Kanske tillochmed kan hända till helgen. Oj oj, nu spred sej ett leende från öra till öra.
Nu får jag sluta, hybrisen kryper sej på.
Godnatt folket!

Kommentarer
Postat av: Denise

synd att inte jag va hemma, då hade jag och patrik kunnat snickra den perfekta stegen till dig syster!

2010-04-20 @ 23:35:54
URL: http://deniseregelbom.blogg.se/
Postat av: Therese

Men jag ska be Lillebror ändå ;)

2010-04-20 @ 23:53:41
URL: http://thereseregelbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0