harru käkat blängsylta eller?

Måste lätta mitt hjärta.
Handikappsomsorgen har en lägenhet precis intill våran, med perfekt insyn och balkongerna ca 1 meter ifrån varandra. Där bor en mamma med hennes son som är 9 år och båda två är förståndshandikappade. Det är inget fel på dom annars tror jag, men dom har inte riktigt hajat detta med personliga gränser och liknande.
Dom glor oavbrutet, speciellt mamman då hon är ute och röker ungefär 1 gång varje 10onde minut. Sitter där och man känner sej sjukt obekväm. Samma gör sonen, men han står i balkongdörrsfönstret och tittar bara. Läskigt.
Dom har 2 katter som bor inomhus och det luktar både kiss och bajs utanför deras dörr och på hela våran våning i trapphuset. Sen har dom flera vänner med likadana "problem" som gärna hälsar på och hjälper till med gloandet. Dom dricker bärs, vin och röker. Tokmycket! Underbart härligt också att se dom hångla upp varandra inpå kvällstimmarna, men jag antar att jag ska nöja mej?

Har tänkt sätta upp någon slags skiljevägg mellan oss och dom, men nu har underbart smarta fastighetsägare sagt nej och stopp och att det är förbjudet minsann! Och vad ska jag göra?
Svälja och låta dom glo? Kan ju inte sitta där ute i solen och njuta, har ju ögon på mej hela tiden.

Vafan ska jag göra? Skicka brevbomb, skriva anonyma brev med skriften "Har du käkat blängsylta eller?" eller stoppa in massa tidningar i deras postfack så att dom har något annat att kolla på?
Tobbe tyckte att jag skulle sätta mej mittemot och glo tillbaka, någon slags glo-match och den som ger sej förlorar.
Ge mej styrka och råd! NU!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker som tobbe (Smart kille btw).

Bjud hem så många du kan och så knör ni ut er på balkongen och i varje fönster som är mot deras håll. Säg ingenting utan bara glo så länge ni orkar och tills dom fattar. Fattar dom integör om detta varje dag i en vecka så får ni se om dom fortsätter :) LYCKA TILL

2010-04-14 @ 13:57:38
URL: http://fnasktrosorna.blogg.se/
Postat av: O.W

IF you can´t beat them, join them!

Hahahaha!

2010-04-15 @ 09:19:53
Postat av: Amanda

JAG ÄR LÄTT PÅ ATT GLO PÅ DOM!! Jag vill glo sönder dom! Kan vi göra de ?

2010-04-15 @ 12:11:28
URL: http://amandamars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0