fridaynight

Romeo skulle berätta godnattsaga för mej igårkväll:

Therese,  en gång ramlade jag ner i ett jääääättedjupt hål.
där nere fanns en skattkista
i den fanns en diamant som kunde gå
jag förstörde den så att den inte kunde gå
och då fick jag massa pengar
för dom köpte jag mer pengar
och sen lagade jag diamanten igen
då grävde jag ner diamanten
i skattkistan

sen flög jag upp i rymden i min raket
jag hade en blå rymddräkt
raketen körde tusen miljoner meter och vi kom till en planet
jag har inte bestämt vad den planeten ska heta än
där skrev jag en skattkarta

-paus på ca 5 minuter-

Therese, vill du inte veta hur man följer kartan?
Självklart ville jag det, så han fortsatte:

Man måste gå ut till hissen och åka ner till B
sen måste man gå ut genom dörren
och sen springer man över gatan
och sen går man dit, och dit, och dit, och dit, och dit, och dit, och dit, och dit, och dit
sen är man framme vid en stor taklampa
under den finns en matta
under den mattan finns en spindel med en refelx på ryggen
den springer fort och man ska följa efter
då måste man ha med sej en liten spade att ha i fickan
och en stor spade att ha på axeln
när man har gått i ungefär 8 minuter så kommer man till krysset
det är inte rött
det är grönt
så det är lite svårt att hitta

Då frågade jag om man skulle börja gräva när man hittade Xet?

Nej för jag har satt en bomb på skatten
man trycker bara på knappen som man knäpper byxorna med
och så kommer den upp ur jorden
spadarna ska man ha när kistan är jordig förstår du väl


Oerhört bra saga. Jag somnade 2 ggr.
Tänk er också att allting gick i en och samma mening.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0