are you thinking?

Första jobbdagen för veckan.
Minus 11 grader utanför fönstret. Tror ni att jag ville gå ut?
Jag ville bara springa tillbaka till sängen, hoppas att dom liksom glömde bort att jag skulle jobba idag och somna om! Sova resten av dagen hade varit skönt, det finns ju ett antal timmar att ta igen.

Jag har funderat på en sak.
Det här med tankar.
Tänker folk innan dom agerar?
Alla beslut man tar, stora som små får ju konsekvenser - ibland bra och ibland dåliga.
Om jag tex tar ett smslån så är det kanske en bra tanke för stunden, men sen kommer ränta och återbetalningsdatum och hela tjofaderittan och så står man där.
Inte helt olikt folk som flyttar ihop efter 2 veckor, gifter sej efter någon månad och sen skaffar barn på det. Klart att man efter några månader eller kanske något år inser att man kanske gjort fel.
Ta tid på er och tänk igenom vad det är ni gör.
En vän förklarade detta för mej, och det gick liksom upp något för mej då.

Min mamma har alltid uppfostrat mej efter dom orden. Tänk först.
Måste ju erkänna att jag inte alltid är bra på att faktiskt leva ut det, men när det gäller stora saker och stora beslut så är jag en överanalyserare!
Som när vi skulle få lägenheten. Jag vet inte hur många ggr jag satt och skrev igenom våra löner och hur mycket vi skulle ha kvar och hur mycket vi skulle kunna lägga på möbler och hur mycket elen skulle kosta och så vidare..
Men just nu verkar det som om världen är full med folk som inte fattar, rent ut sagt.

Jag vet inte riktigt var dessa ord kommer ifrån, men jag blir irriterad när jag ser vad folk gör. Speciellt sånna människor som finns nära i min omgivning!
Snälla - tänk!

Nu ska jag börja jobba. Frukostrasten är över.

Adjö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0