förklaring

Ok, jag vet att flera personer har tagit illa upp och klagat på mej att jag har skämtat lite om mannen som blev överkörd av tåget här i Kungsbacka i måndags!
Tänkte dra någon slags förklaring så att alla kan förstå.

Jag och mina vänner Amanda och Ia har speciell humor. Det är ungefär detta som är förklaringen.
Vissa gråter när dom får höra sånna här nyheter, även om dom inte kände personen i fråga.
Jag skrattar och skämtar bort.
Skrattet behöver inte komma för att jag är glad åt saken, utan för att göra det hela lite lättare!
Om man inte delar min humor kanske det är svårt att förstå, men jag skrattar hellre än att gråta.

Visst håller jag med om att det var hemskt, sjukt hemskt. Ingen vill väl att någon ska bli överkörd av tåget?
Hade jag inte ens önskat min värsta fiende.
Och jag kan knappt föreställa mej hur frun/flickvännen kände som stog på andra sidan och såg allting hända!
Men hur dum är man om man springer över tågspåret?
Tunneln gick ju under till andra sidan ca 10 meter därifrån, det kunde ha tagit honom 2 minuter extra att göra det säkert istället för att chansa.
En vuxen människa ska föreställa en förebild och inte göra massa dumma saker. Hur hade det sett ut om min mamma alltid varnade mej för att gå över en väg utan att titta åt både höger och vänster, och sen sprang rakt ut själv?
Så jag tycker inte så värst synd om mannen som dog, han får mest skylla sej själv.

Jag har varit med om detta innan. Min vän Jennie dog vid bommarna som nu är borttagna.
Jag var ledsen, men mest arg på att hon kunde springa över. Dumma unge!
Nu är jag bara mest ledsen.
Så tro inte att jag är en känslokall människa som sitter och skojar om detta i flera timmar varje dag.

Det var bara ett tag efter i måndags, med Amanda och Ia.
Men det är liksom så vi hanterar det.
Och vi skojade inte bara, så spekulerade och disskuterade och tyckte faktiskt att det var hemskt..

Ni får säga precis vad ni vill.
Jag gör som jag gör, och andra har sina sätt att hantera sånt här.
Så är det bara.
Det gör mej inte till en sämre människa för det.



Kommentarer
Postat av: IA

Du har så rätt i det du skriver hjärtat! Jag förstår inte hur folk orkar kommentera!!!! Kan inte alla bara sköta sitt? Jag förstår faktiskt inte vad man tänker med om man springer över ett tåg spår utan att se sig för, så det så!

2010-01-20 @ 15:35:21
URL: http://annamariaackre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0