JAG SAKNAR SIGGE

Eller åtminstone någonting som går omkring här hemma och gör lite ljud.
Ibland kan tillochmed sakna hans ljud han gjorde när jag gick på lådan, på den tiden när han var innekatt.
Ni förstår, vi räddade Sigge när han var liten och vi hade en annan lägenhet med andrahandskontrakt. Han var innekatt och rädd för att gå ut. Kontraktet gick ut och vi fick flytta hem till våra mammor igen, och då fick Sigge snällt hänga på. Tänke först ge bort honom, eftersom mamma redan hade 3 katter sedan innan, men vi provade och han trivdes jättebra! Numera är han utekatt och gör allting som utekatter gör, därför kunde han inte flytta med oss när vi fick denna lägenheten vi har nu!
Synd tycker jag.
Tobbe tjatar om att ha en hund men dom innebär så mycket mer ansvar än en katt.
En hund ska rastas, inte lämnas ensam för länge och mer därtill.
Men en katt är liksom sin egen, han gör lite som han vill när han vill och lyder inga order. Det gillar jag.
Men som sagt, när jag är ensam hemma, så tänker jag att det vore skönt med något som rör sej eller som kommer och hoppar upp i soffan och myser en stund!
Herregud, jag kan sakna ljudet från matskålen som blir runtputtad i köket, krafset i badkaret när han lekte där (90% av sin vakna tid!) och att det faktiskt satt någon innanför dörren när man kom hem!

Oj så sentimentalt det blev. Får nog åka ner till mamma och hälsa på den rackarn!
 

Sigge på julafton, väntar på något att äta - som vanligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0