sjukt(!) dålig uppdatering

Ledsen för dålig uppdatering, har varit sjuk.
Eller ja, är fortfarande men febern har släppt iaf.
Jag har spikar i halsen, huvudet snurrar och värker och jag svettas som en gris! USCHA!
Men imorgon ska jag till jobbet.
Punkt.

Och imorgon är det älskade Tobbes födelsedag! Ska ha folk hemma, äta gott, dricka gott och bara umgås!
Kommer bli bra.

Har ringt viktiga samtal nu på förmiddagen.
I måndags ringde jag och klagade hos Handikappsomsorgen, på våra grannar. Drog hela historien om varenda liten grej som har hänt och damen i telefonen skrev ner allt. Hon skulle ta upp det med min granne och hennes personal. Skönt, lite som en sten som släppte.
Idag har jag däremot ring till en djurskyddshandläggare för att berätta om hur dom behandlar sina katter där inne. Och att deras hankatt, Bobbo, har varit inne hos oss flera ggr det senaste. Han hoppar in genom lillarumsfönstret, mellan våra balkonger. Det var ju där han misslyckades en gång också och hamnade på innergården, 3 våningar ner. Stackare, han verkar ju inte alls vilja vara där inne i den fängelsehålan.
I fredags när jag kom hem så satt han på golvet i lillarummet och välkomnade mej hem med ett praow iaf.
Han är rätt söt, och väldigt kelig, så han fick lite sympatiskinka innan jag dundrade in hos grannen och lämnade tillbaka honom. Men igårvkäll höll grannens son på med samma elakheter som innan, han tar kattungarna (oh ja, det finns fleeeeer..) runt halsen och håller dom utanför balkongräcket och skriker att han ska släppa ner dom så att dom dör. Mitt hjärta hamnar i halsgropen och jag blir hypernervös. En dag gör han det.
Så därför ringde jag dit imorse. Dom ska åka ut hit och kolla läget med katterna, matrutiner och hur ofta lådan töms och hur det ser ut på balkongen osv. Tur.

Nu ska jag försöka äta något, är dödligt hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0