fotbollstrött/pigg/lycklig

Jag ogillar fotbolls-VM.
För jag har liksom inte pojkvän eller killvänner längre. Det är ingen idé att lägga fram förslag om att göra grejer för det är alltid matcher. Vid 2, 4 och halv 9 ungefär, alltså 3 ggr om dagen.
Visst, för den som är intresserad så kanske det är roligt men eftersom att Sverige är med så bryr jag mej inte så mycket. Killarna disskuterar spelare och deras hemmaklubbar, tabbar och utvisningar från 90-talet, drömuppställningar och är väldigt allvarliga.
Jag hänger mest med. För det är roligare att "umgås" än att vara själv.
Tacka gudarna för att Anna finns, som man faktiskt kan prata med utan att prata om fotbollsskor och i vilket skick planerna är. Hm.

Jag har tränat idag. Hade sett fram emot att träna med nya snabba skor idag men det blev inga.
Från 800 och uppåt och mitt bankomatkort skriker: - "NEEEEEEEEEJ!"
Får ta en cykeltur bort till Freeport och kolla om det finns billigare där. Håller plånboken stängd tills dess.
Jag längtar verkligen till springet, det var ungefär 5 år sedan sist. Helt galet. Har glömt bort hur man gör, ser stel och lite smått efter ut när jag försöker. Men det ska nog ta sej det med.
Emil & Tobbe spelade fotboll borta vid planen vid ishallen förrut så jag cyklade dit efter skivstång och core.
Jag sköt straffar!  Kan ni fatta? Visserligen med vänsterfoten men oj va jag kunde.
Hoppade runt som en cheerleader också, helt underbart. Kände mej fri på ett sätt jag inte gjort innan!
Sen att jag sköt ett dunderskott över staketet och rakt in i en van, som fick en buckla, det pratar vi inte om..

NU: mat, dusch och tidigt i säng.
Klockan ringer 06.40 imorgon och hur ska det gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0