grattis kapten!

Igår fick jag åka båt! Och vilken båt som helst, utan Theresebåten. (Förlåt Onkel Waldo, men för mej kommer den alltid heta så!) Oj vilket lyckorus det gick genom kroppen! Har inte suttit i båten på flera år, den har stått på land och mest sett fin ut, men nu.. Nu är den i, med nya kuddar och alldeless ren! Flaggan där bak och en ny ratt, helt fantastiskt hur någonting kan göra en så glad.
Ren tur att vi fick åka med egentligen, hade bra tajming antar jag. Tobbe och jag skulle ta kvällsdopp vid Piren och Onkel Waldo var där och lekte "Mulle Meck bygger båtar". Han hade precis bytt något och skulle ta henne på en testrunda. "Ska ni med?" frågar han. Fanns inte en chans att säga nej på den frågan.
Körde ut en bit, men motorn lät inte eller gjorde inte som den skulle. Så vi stannade, morbror pillade på någonting och sen gick hon! Ända till Gottskär och tillbaka, haha.
Åh, hoppas verkligen att det blir fler fina kvällar som igår (innan ovädret kom!)
så vi kan åka massa massa massa båt!

GRATTIS ONKEL WALDO PÅ FÖDELSEDAGEN OCH TACK FÖR BÅTTUREN! ♥

(
här skulle det in en bild på dej O.W - men det vill inte datorn!)


_________________________________________________


Jag har inte gjort någonting vettigt på hela morgonen/förmiddagen/början av eftermiddagen.
Gav katterna mat imorse och hängde upp en maskin tvätt, that's pretty much it!
Har spelat SIMS och COD och nu tänker jag klä på mej och ta en promenad.
Får se om det håller upp, knepigt väder idag.


Kommentarer
Postat av: O.W

Tack Abigail! Inga bilder på mig e bra, datorn kan få en loppa på stiftet då.

2010-07-01 @ 08:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0