the elevatorwar

Jag undrar lite vad mina grannar gör, eller inte gör, om dagarna.
För ett tag sen hade någon spytt rödvin i hissen och dagen efter satt en arg lapp i entrén jämte våra brevlådor.
Det stog något i stil med: "Om ni ska smutsa ner i hissen får ni städa upp efter er också!"
Det kan man ju förstå, det luktade ju skit.
Men dagen efter hade någon kladdat till lite egna ord i ena hörnet, som handlade om sittpallen i hissen. Den går att fälla upp och ner, beroende på om man vill sitta eller inte.
Nu finns det alltså någon som stör sej på att den är nerfälld när dom kommer in i hissen.
Jag tror att detta är början av ett krig, som kommer fortsätta i all evighet.
Tobbe och jag drar nämligen ner sittpallen så fort vi har åkt hiss. För egentligen gör vi ju arga-människa en tjänst, då har ju hon/han/den/det någonting att göra på dagarna, eller hur?
Vi är snälla.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0