händelserik torsdag

Idag har varit en toppendag! Jag har varit hos mormor & morfar i flera timmar!
Vi har lekt trädgårdsmästare, jag och mormor (som förövrigt har namnsdag hela månaden, eftersom hon heter Maj!). Vi har flyttat vinbärsbuskar hit och dit, klippt ner en himlans massa hägg, röjt i syrénhäcken och rensat i rabatter. Sen hann vi med att byta gardinerna i vardagsrummet, käka dammsugare och läga speghetti och köttfärssås.. Vi har varit duktiga!
Har tvingat morfar att pumpa däcken på min cykel, Nr 2 heter han, för luften hade liksom smitit. Ska be honom köra ner den till mamma så jag kan ha någonting att cykla fram och tillbaka med när jag är i Åsa! Ska ju passa huset v26 när mamma och lillfjärten är och hälsar på Denise i U S and A.
Gick också runt i "laggån" och letade efter fina saker. Har hittat många fynd där inne, jag lovar er.
Ett jättefint avlastningsbord som jag använder som planteringsbord på balkongen, det kommer från gammelfarmor. Har hittat fina lådor som varit räfflad dyckert i en gång i tiden, den lådan använder jag och lägger tidningar i. Har hittat en fin gammal nyckel, ett "skydd" format som en blomma, som ska sitta runt där man sätter i nyckeln när man ska låsa upp en dörr. Ja listan blir lång, ni ska få se någon gång! Älskar iaf att gå runt där inne bland lådor, plankor, gamla dörrar och skräp - det är en guldgruva!
Jag vill gärna ha hem en stora byrå som står där, men den behövs nog göras en del med. Frågan är om det är värt det.. Väntar ju fortfarande på att åka upp till Töllsjö och hämta mitt fina stora skåp!
Oj, hybris.

Hade med mej datorn till mormor också, så att Denise skulle kunna prata med dom en stund.
Det blev snack ganska länge, jag hann laga mat under tiden. Sen tog vi en paus, vi käkade middag och Dennan käkade frukost, höhö. Och så på't igen, så det blev egentligen 2 samtal.. Under andra delen hann jag med röjningen i syrénhäcken. Jag har varit så duktig idag!

Nu ska jag hoppa i säng, jobb imorgon och i helgen.. Får se hur det går!
Ska iaf jobba med Bella imorgon, det gör mej glad!
Sov gott!


Har jag visat er min klocka? Traderafynd, jag älskar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0