föreläsning/regn/sommarlängtan

Kort dag på jobbet idag också, 7 - 13. 
Eftermiddagen bestog av föreläsning med jobbet. Om hälsa, att må bra och ha rätt inställning till jobbet och livet.
Helt sjukt skön tjej som stog på scenen i Lindälvsteatern och pratade.
Inspirerades en hel del av hennes ord, tex att ha som livsläxa att ge 2 komplimanger om dagen.
Tycker jag låter som en toppenidé och genomförde den direkt. Sa till Bella att hon hade snygg hylla, för idag var hon extra läcker. Sen talade jag om för Tobbe hur mycket jag uppskattar allt han gör för mej.
Så.
2 avklarade. Varje dag ska detta fortsätta och jag gillar tanken. Behöver inte bara stanna vid 2, kanske blir 22 istället. Föreläsar-Linda satte ingen gräns direkt.
Men man känner sej lite bättre själv om man säger snälla saker om andra.
Förutsatt att man får lite tillbaka vill säga.

______________________________________________________________________


Imorse innan jag gick till bussen la jag en lapp på hallgolvet. Till besiktningsmännen, om jag inte skulle vara hemma när dom var här och snokade.
Massa punkter med saker som är fel på och som jag tycker att dom borde åtgärda.
När jag kom hem var lappen flyttad på och jämte punkterna stog om dom skulle åtgärda eller ej.
Jag vann på dom flesta punkterna faktiskt.
Så nu ska golvet i hallen (som knarrar och sviktar) åtgärdas, samt lister på toaletten som flagnar och har spruckit, tapeterna i både sovrummet och vardagsrummet.
Ska bli interessant bara när det blir av.
Sist tog det mer än 3 månader innan dom kom hit och tapetserade.
Suck.

För övrigt blåste det storm och regnade monsunregn när jag tog min morgonpromenad mot stationen.
Det enda bra med det var att det inte satt några kajor/kråkor/skator/andra skitfåglar i träden i parken.
Blir alltid orolig när jag går där under på morgonen, sitter det 200 fåglar (som det med all säkerhet gör) så lär ju någon stackare vara bajsnödig och det kommer landa på min axel då, promise.
Så imorse var det lugnt.
Men å andra sidan var jag dränkt katt när jag kom på bussen.

BOTTOMLINE: jag saknar sommaren och ber varje sekund om att den ska komma tillbaka!


the freedom that comes with boatrides


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0