Ledig onsdag

Dagen började tidigt med att Denise ringde på dörren. Hon hade varit på akuten och fått konstaterat att hon nästan hade halsfluss. Hon somnade på 2 sekunder i sängen i lillarummet. Sen låg hon bara och slappade i soffan och var trött och sjuk. Jag var en snäll storasyster och köpte jordgubb och vaniljglass. Hon blev nöjd.

-------

Var på Kompetenscentrum efter lunch idag, och fick äntligen skickat in ansökan till Munkagård och floristlinjen. Nu ska jag bara vänta i några veckor på svar, både svar om jag får CSNbidrag eller om jag måste ta ett eget lån, och om jag ens kommer in.
Känner mej pirrig, det blir ett stort steg och en väldig omställning. Men det är verkligen detta jag vill göra, och borde gjort för längesedan. Blir så arg på mej själv när jag tänker på hur "cool" jag var på högstadiet och sket i mina betyg. Att man inte fattar bättre när man är 15-16.. Suck.
Men kan ni fatta hur det kommer bli om allt lyckas.

Random människa: - Och vad jobbar du med?
Jag: - Jag är florist.
Lycka.



Emil hjälpte mej att möblera om lite i lillarummet, bytte plats på den lilla soffan och sängen. Nu blev det mycket bättre. Lovar att visa kort när jag kommer ihåg att ta dom :)
Nu blir det soffmys med Sessan, Tobbe är på innebandy som vanligt.



Idag känner jag mej fin!
(Förutom fjongen som sticker ut ovanför min axel, men hur sjutton
ska jag ta bort den tycker ni?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0