monday

Börjar tro att det vilar någon lags förbannelse över dessa måndagar!
Natten till idag var allt annat än trevligt.
Så, imorse traskade jag bort till läkarn.
Han sa att det inte blivit magkatarr ännu, men det kan bli om jag inte ändrar på lite saker.
Jag måste ta mer tid för mej själv, att bara sitta ner och andas och ta en kopp te.
Ska köpa mej lite lugnande te, se till att inte äta alldeless för stark mat och att stressa mindre.
Känner ju inte direkt att jag är stressad, men det är jag tydligen.
Magen är ju kroppens mittpunkt, och är något fel så säger ju magen ifrån.
Så: mindre portioner, mer promenader, mer te och mer lugna stunder.
Här ska det bli ändring!

---

Helgen gick fort. Fört fort.

Fredagen bjöds på Hoffmaestro & Timbuktu-konsert på Trädgårdsföreningen.
Det var grymt!
Jag är väldigt glad att jag köpte biljett, vilken jäkla energikick!
Dom är ju helt sjuka, inte en enda lugn sekund.
Man blir så glad!

Lördagen spenderades i Ölmevallakrykan, där fina kusinen Andreas konfirmerade sej.
Segt att sitta där i 1½ timma, men det var roligt att se Andreas läsa högt och sjunga.
Efterråt var det lunch och efterrätt i trädgården hos kusinerna.
Det spöregnade och åskade hela dagen!
Men dom hade satt upp ett enormt partytält och där satt vi i flera timmar.
Jag ville inte åka hem!




Världens goaste Dea!


Söndagen spenderades här hemma med städning.
Sophie kom på besök och sov över i lillarummet.
Mysigt!


----

Tänkte visa er lite av dom nyaste prylarna här hemma.


Kudde med "våran låt" på från Hemtex, 149:-


Framkallade kort häromdagen på Sessan, dom fick ta plats i ramarna på hyllan ovanför TV:n


Glittertoffs som hänger på skåpet, från Indiska 59:-



---

Nu ska jag fortsätta med mitt latinplugg.
Prov imorgon!
Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0