wednesday

Vi har börjat med en ny stilart i skolan. Formal linjär. Sjukt svårt!
Allting handlar om att sätta till olika kontraster, så att karaktärsblommam syns extra mycket.


Idag använde vi Anthurim som karaktärsblomma.
För att visa att den är stor, sitter en liten asterknopp i den ena.
Anthuriumen är opak, glasbiten är transparant.
A är ljus, Hirschen är mörk.
A är öppen, Eustoman är stängd.
A är blank, Hasselgrenen är matt.
A är lång, Galaxibladen är korta.
Asterblommorna är där som färgkontrast.

Man måste tänka mycket, allting ska gå att förklara.
Är riktigt trött i huvudet redan efter halva dagen.
Imorgon ska vi fortsätta med kransdekorationen, som på bilden, men lägga till 30% dekorativt.
Undrar hur det ska bli, men det återstår att se imorgon.

---

Sessan har återigen bevisat att hon blir bra på bild.
Idag tillverkade jag jättefina glasögon åt henne, men dom trivdes hon konstigt nog inte i.
Är väldigt glad över att hon kan vara med i skolan, nu verkar hon ha kommit in i tåg och bussåkandet också.
Jag har en så duktig vovva!










Nu ska jag leta fram mitt morotskaka-recept.
Hade tänkt baka nu ikväll men jag orkar inte.
Det har blivit lite latinplugg istället, har prov nästa vecka.
Nu ska jag kolla klart på CSI, ta en promenad med Sessan och hoppa in i duschen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0