dag nummer 2

Dag nummer 1 gick mest ut på genomgångar, rundturer och en liten bukettbindning innan vi fick gå hem.
Dag nummer 2 var mer "på". Idag körde vi igång ordentligt med teori på morgonen, materialhantering (snitta blommor som kom i stora lådor, sätta i spänner och namnge med lappar)  
och efter lunch hade vi bukettbinderi i 3 timmar. Jag älskar detta! Hur har jag kunnat gå i flera
år och önska detta utan att ta tag i det? Det är detta jag borde göra.
Vi övade på spiralbinderi, alltså att hela buketten ska vara bunden som en spiral. Lära sej att knyta en ordentlig knut runt blommorna så att dom inte faller isär är mer en konst än vad ni kan ana!
Men herregud va roligt vi har haft.










Vårat bord, där 4 tjejer ingår, har blivit utsedda till snittgruppen och vi ska ansvara för att alla blommor kommer ur kylen på morgonen och att vattnet blir bytt och påfyllt samt att ta in i kylen på eftermiddagen.
Nästa vecka ska vi börja prissätta alla blommorna och skriva egna lappar att sätta på spännerna.
Både det svenska namnet och det latinska, herregud! Tittade igenom boken med latinska namn idag och jag är rätt säker på att jag inte kommer klara det provet. Alla ord är dubbla och jääääättelånga, väldigt mycket lättare på svenska.
Men jag är glad ändå. Det luktar underbart i skolan och jag har turen att sitta med ryggen mot bänkarna där blommorna står uppradade, halleluja! 

 Plus att jag faktiskt har lyckats skära mej i fingret redan!


Kommentarer
Postat av: O.W

Va gött å höra att du e så GLAD!

Kanske tittar förbi å skämmer ut dig lite nån dag!

2011-01-26 @ 09:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0