ut med det gamla och in med det nya

Fick ett spel igår på att köksskåpen inte hade plats över, så jag röjde.
Riktigt ordentligt. Slängde det som inte funkar/var trasigt/var fult.
Resten slängde jag i högar som ska till Röda Korset.
När köket var klart fick lillarummet också sej en omgång, samt sovrummet med alla 5 garderober.
När jag ändå höll på inne i sovrummet så tog jag min byrå med.
Resutatet blev detta:


Gamla skor, gardiner och kuddfodral, mattor, kläder, en tavla och en hel bananlåda med glassaker.
 (ljuslyktor, skålar, glas m.m.)
Underbar känsla som infinner sej när man slänger!
Så när Tobbe kommer hem från jobbet blir det att packa lille bilen och åka till RK. Kan ju ge tillbaka lite till dom eftersom jag är där och handlar så ofta tänkte jag, haha!

____________________________________________

Igår var Fredrik här och satte upp en hylla till i köket, precis under den som pappa satte upp häromdagen.
Det blev riktigt bra!




Snyggt va?
Älskar den slitna krukan, den har liksom inte hittat sin rätta plats förens nu.



___________________________________________

Imorse åkte jag till Mölndal och Ortopedtekniska.
Skulle få inlägg till mina fötter trodde jag, för att jag går på utsidan av foten.
Men icke!
Ni förstår att jag kunde inte få inlägg, men doktorn där tyckte att jag skulle spendera massa pengar på "bra" skor.
Han undrade vad jag gick i för skor mest och jag svarade: Converse.
Han skakade då på huvudet och tyckte inte alls om mitt svar.
Men det visste jag redan, ingen av doktorerna som undrat vad jag klär mina fötter i har uppskattat Converse.

Nej nu ska jag ta en kopp te på balkongen tror jag, solen lyser lite där idag.
Luktar vår ute tycker jag, och den är ju mer än välkommen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0