thursday

Onsdagen bara flög förbi.
Jag vaknade, dödstrött imorse. Vi kom inte hem förens vid 3 inatt ju. Harry Potter was keeping me up!
Men det gör ingenting, för han var bra. Filmen var bra.

Jobb mellan 11:30-20:15 och det gick som en dans.
Tycker verkligen om att jobba på Plantagen, där är alla så snälla. Även om man bara är "säsongare" så är man liksom en i gänget, jävligt gött. Go stämning, alla berömmer varandra. Alla är kompisar.
Till skillnad från andra ställen.


____________________

Varför blir jag så förbaskat pigg på kvällskvisten?
När klockan blir runt 9 så spritter det i kroppen och hjärnan vaknar ordentligt.
Ja då kan jag få för mej att börja städa och andra plocksysslor.
Tänkte nyss städa ur kylskåpet (gjorde det på jobbet idag och tänkte: "hur ser mitt ut hemma egentligen?" inte så bra som jag trodde.) men eftersom Olle sover så var inte det ett alternativ.
Får bli imorgon istället.
Imorgon är jag för övrigt ledig.
Långledig, 4 dagar.
Nästan som semester.
Det blev ju inga 8 dagar i rad förra veckan, så jag får väl njuta nu istället.
Hoppas vädergudarna (guden?) är på min sida.

______________________

För övrigt har jag allt som går att ha öppet, öppet här hemma nu. Annars blir det bastu, och vem vill sova i en bastu?
Det är iaf en rackarns pappa-lång-ben (stavning?) som har lyckats komma in men han hittar liksom inte vägen ut.
Vi kan därför slå fast vid att mr PLB antagligen saknar intellekt och jag suckar.
Nu är det ju jag som får sköta hans jobb.
Jag ska genast hämta ett föremål som man kan rulla ihop och slå med.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fullkomligt älskar din blogg, så himla rolig att läsa! Sitter med ett leende på läpparna hela tiden :) puss

2011-07-14 @ 13:09:09
URL: http://amandakallman.blogg.se/
Postat av: Betty

Uch, uch och uch, pappalångben och spindlar är det VÄRSTA jag vet!

Jag brukar dammsuga upp dom, sedan tar jag en toapappersrulle och dammsuger upp hela den oxå, i fall att lixom, så äcklet inte kan komma ut igen!



2011-07-14 @ 22:28:35
URL: http://frubettys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0