monday

Åkte ner till pappa igår, för att fika lite. Och mest för att få lite hjälp med slipandet av lilla byrån.
Provade lite med sandpapper på en slipmaskin, men vi upptäckte ganska snabbt att det skulle ta en liten stund.
Jag slipade några lådor, och pappa började slipa lite på ovandelen av byrån.
Vi avbröt efter ett tag och drack kaffe istället. Eftersom att pappa just nu går hemma och är sjukskriven så tyckte han att jag kunde "lämna skiten här så fixar jag det", så jag åkte hem utan byrå.
Imorse var jag och köpte färg och nyss talade pappa om för mej att den antaligen är färdig imorgon.
YES! Tycker det ska bli grymt spännande att se hur den blir när den får lite vit färg på sej.
Knopparna är ganska tråkiga, men att hitta sånna små som sitter där nu verkar vara lite svårt. Funderar mest på att måla själva knopparna med, lite silvergrå eller möjligtvis svarta. Vad tycker ni?



Det sitter små "beslag" eller vad man nu ska kalla dom, på varje låda. Sånna som man sticker ner en liten lapp, där innehållet på lådan står skrivet. Dom är lite rostiga och väldigt charmiga. Tänker inte försöka putsa upp dom, tänker låta dom vara sådär fina som dom redan är.



Jag kan knappt vänta innan jag får börja måla och greja.
Fick köpa både grundfärg och vanlig färg, så den ska målas sammanlagt 3 ggr.
Önskar att det vara vore klart på en sekund eller två!

_______________________________________________

Har haft en mysig dag på Solhaga. Detta är sista veckan av praktiken och jag kommer verkligen sakna tjejerna där! Saknar min klass lite också. Kände efter och ja, jag saknar dom. Har verkligen en toppenklass!

Nu kommer snart Tobbe hem från innebandyträning.
Jag ska plocka undan min disk efter maten och ta en dusch.
CSI väntar klockan 9.

Vad gör ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0