the sun is shining, again

Jag är hemma idag igen. Mår mycket bättre, men tar en extra dag hemma. Ska istället spendera hela helgen på Solhaga, går lika bra!

Tog nyss en välbehövlig promenad med Sessovich runt ån. 40 minuter och jag fick släpa henne bakom mej i kopplet den sista biten. Liten hund är inte gjord för långa promenader. Efter att jag hade torkat av hennes underrede så sprang hon till sin korg och där ligger hon nu och sussar sött.
Tröttare hund får man leta länge efter.

Nu ska jag försöka komma på vad jag ska göra resten av dagen. Funderar mycket på om jag ska slipa ner den där lilla "byrån" som jag fick av mormor och morfar, kommer ni ihåg den? Den med alla små lådorna i. Den är mörkt brun nu och har ringar på ovansidan, från någon oljdeburk eller liknande. Inte tilltalande.
Vill kanske ha den vit, med lite nya knoppar på? Hur slipar man bäst en sådan där då?
Tänkte ringa pappa och fråga om han har någon slipmaskin. Så man slipper slipa med sandpapper för hand menar jag, det är riktigt tråkigt.
Den står ju i lillarummet men det känns som om den kommer bli gladare om den får lite ny färg på mej. Uppfräshning brukar det väl kallas.

En kopp te kanske vore på sin plats. Det är ju sol på balkongen, så ni hittar mej troligtvis där.


____________________________________________


Och! Jag är extra orolig idag över mina pojkar som befinner sej i Costa Rica, där det är tsunamivarning!
Dom skulle skynda sej upp på ett högt berg.
Dumnötterna skrev nyss det på Facebook, och vem blir oroligast i världen?
Hej, Therese heter jag!
Skynda er grabbar, vill gärna ha hem er igen.
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0