thursday

INTE min vecka, dethär!
Efter sjukhusbesöket i tisdags åkte jag direkt hem och kände mej jäkligt hängig.
Senare på kvällen var näsan helt igentäppt med snor och halsen gjorde ont.
Toppen, ännu en förkylning!

---
Igår var det begravning för T's farmor i Tölö kyrka.
Sorgligt men vackert.
Märkte att jag redan blivit lite "branshskadad" eftersom jag satt och tittade på alla olika beg.dekorationer, kransband och beg.buketter. Allting var jättefint!
Speciellt kistdekorationen.



Mina små bordsdekorationer (inspirerade från Emma i klassen) stog på borden inne i församlingshemmet.
Fick mycket beröm för dom små vinglasen. Enkla och små, men fina.




Efteråt åkte jag, Tobbe och mitt snor hem. Tobbe skingrade tankarna med innebandyträning och jag med en kopp te, filten och nässprayen i soffan. En hel hög med snytpapper låg runt mej när jag skulle resa på mej och lägga mej.
Suck.


---

När jag vaknade imorse hade jag sovit med öppen mun och det var rena rama Saharaöknen där inne!
Usch va hemskt, torr i mun hela dagen sen, trots både kall och varm dryck.
Snoret bara rinner och huvudet bankar, hemskt.

Har ändå lyckats åstakomma något idag.
Vi samlades alla uppe i T's farmors lägenhet för att träffa en mäklare (lägenheten ska säljas) och för att alla skulle få ta med sej vissa speciella saker som dom hade extra minne av.
Tobbe ville så gärna ha ett rött plåtskrin som, när dom var små, alltid fick ta småpengar ur och gå ner och handla godis. Dessvärre hittades inget skrin idag, men ska ju städas ur överallt och då hittar vi det säkert.
Tillochmed jag fick med mej lite saker hem.
En väldigt vacker teservis i vitt med en stor klarblå blomma på. Dom plockade hon fram när vi skulle leka kafferep. 8 koppar, 8 kaffefat och 8 assietter.
Tillsammans fick vi en matberedare som var nästintill ny och Tobbe hittade en bok från 1957 som var full med recept och bilder på mat. Eftersom hans farmor var kallskänka i botten, och han är kock, kändes det bra.

När det jobbiga var gjort åkte alla ner till Åsa för middag och vi pratade lite gamla minnen.
Nu återstår bara resten - slänga, städa och sälja.



---

Mina Mårbackapelargoner fick flytta in ikväll.
Frånochmed nu får dom bo i lillarummets fönster.



Det är lite varmare där inne.


Nu ska jag försöka sova, snoret håller mej vaken.
Ingen skola imorgon heller, fan va tråkigt.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh va glad jag blev när jag såg att du fick lite inspiritation av mig, jätte fint!

2011-09-10 @ 10:46:36
URL: http://rockofroses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0