sunday

Ledsen för dålig uppdatering.
Har liksom inte haft tid, och att blogg.se-appen inte fungerar gör själva bloggandet mer jobbigt.
 
---
 
Midsommar spenderades på Hönö med Tobbes del av familjen. Jag har egentligen aldrig varit ute på öarna, men oj va jag trivdes. Färjan som tog 10 minuter var rätt mysig.
Väl där blev det bilfärd tvärs över ön, och vilka hus det fanns! Gamla härliga villor med stor glasveranda och spröjsade fönster. Men också den nyare varianten, fast i gammal stil. Jag var lycklig.
Hav överallt. Utanför dörren hos Fredrik, som vi sov hos, gick man 2 meter och hamnade direkt på en brygga intill hamnen. Det är något speciellt med att äta frukost precis vid vågskvalpet, i solen och med fiskmåstjut.
Det gör min själ lugn och glad.

Kranstillverkningen gick sådär. Hade ingen riktigt tråd, så vi fick ta det vi hade. Fiskelina.
Funkade för stunden. Plockade massor av blommor med Julia och pysslade ute på altan.
Dans kring midsommarstång, sillunch hos F's föräldrar (hade med mej egen tonfiskröra, ja!) och jordgubbar i litervis.
Grillning av färskfångad makrill framåt kvällen och en Hof.

Kom hem igårkväll och avslutade helgen idag med att jobba 12-19.
Imorgon blir det lång jobbdag, 8.30-19.00. Ledig tisdag och onsdag. Då ska Åsa få sej finbesök.
 
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0